Предимството на сушените плодове пред пресните

0

Американски учени в хода на ретроспективно проучване установиха, че сушените плодове са не по-малко полезни за здравето от пресните и през зимата те могат успешно да бъдат заменени. Резултатите са публикувани в Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.
Известно е, че плодовете съдържат много хранителни вещества, включително фибри, калий и здравословни за сърцето биоактивни вещества. Многобройни изследвания подкрепят ползите за здравето от плодовете и показват, че липсата на пресни плодове увеличава риска от сърдечни заболявания.
Изследователи от държавния университет в Пенсилвания решиха да разберат дали можете да замените пресни плодове, които не винаги са на разположение, със сушени плодове. Те анализираха данните от Националното проучване за здравни и хранителни изследвания (NHANES), проведено в САЩ през 2007-2016 г.
По време на проучването участниците предоставиха информация за всички храни, които консумираха на ден. Те също така събраха здравни данни, включително индекс на телесна маса, обиколка на талията и кръвно налягане.
Сред респондентите на възраст над 20 години авторите са идентифицирали 25 590 души, които са яли четвърт чаша или повече сушени плодове дневно. Учените оцениха качеството на диетата си, количеството хранителни вещества и кардиометаболитните рискови фактори, използвайки индекса за здравословно хранене за 2015 г. и сравнени с подобни параметри в контролна група от хора, които не консумират сушени плодове.
След анализ на данните изследователите установиха, че средно хората, които консумират сушени плодове, имат по-добри здравни параметри от контролната група. Те също имаха по-нисък индекс на телесна маса, обиколка на талията и систолично кръвно налягане.
Където е възможно, изследователите сравняват количеството хранителни вещества при едни и същи хора в различни дни. Оказа се, че в дните, когато са яли сушени плодове, представянето им като цяло е било по-добро. В същото време в наши дни те отбелязват повече въглехидрати, диетични фибри, калий, полиненаситени мазнини и калории като цяло, така че учените предупреждават срещу прекомерната консумация на сушени плодове, съдържащи захар.
Изследователите отбелязват, че в сравнение с пресните, сухи плодове са по-компактни – можете да ги вземете със себе си на работа и на пътувания.

Сн. Pixabay

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук