Смокини за дълголетие

0

 

Смокините са известни на човечеството още от самото зараждане на цивилизацията. Те се споменават за пръв път в Стария завет на Библията. Едно от дърветата в Райската градина е смокиня, и именно със смокинови листа се покриват Адам и Ева след грехопадението и изгонването им от рая. Приема се, че смокиновото дърво е било култивирано за пръв път в Древен Египет. Днес смокините са разпространени в Средна и Мала Азия, на Балканите и по Средиземноморското крайбрежие. Хранителният състав на смокинята включва белтъчини, мазнини, смилаеми въглехидрати, захари и фибри, както и вода. При сушените смокини нивата на тези вещества са в пъти по-големи от тези в суровите смокини. Смокините са здравословен плод и ги наричат плодът на дълголетието.

Сушените смокини имат висок гликемичен индекс.
В 100 грама сурови смокини има едва 74 калории, при сушените те са 249 калории.
Някои хранителни вещества в смокините се увеличават при изсушаването им. Количеството минерали и фибри при изсушените смокини е много високо. Като цяло смокините засищат и се усвояват лесно от организма, спомагат храносмилането, намаляват холестерола, понижават риска от сърдечни заболявания, могат да помогнат при заздравяване на рани и при лечение на кашлица. Смокините се препоръчват за хора с анемия, както и за хора страдащи от заболявания на черния дроб и далака. Смокините нормализират ритъма на сърцето и са полезни в случай на наличие на тромби.
Количеството на минерала калий, което съдържат смокините е почти толкова голямо , както при ядките. Желязото в смокинята е повече от това в ябълката. А две големи смокини набавят количеството калций, който се съдържа в половин чаша мляко.
Сн. Pixabay

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук