6.4 C
София
вторник, декември 6, 2022
НачалоЗдравословноС какво трябва да се храним след 40

С какво трябва да се храним след 40

40 години са далеч от старостта, но за да не я ускорявате на тази възраст е време да изключите някои храни от менюто си и да добавяте други.

През това десетилетие започват да се виждат последствията от бурната младост и неправилните диети. Ендокринологът Зухра Павлова посочва какво меню ще ви помогне да изглеждате страхотно и да избегнете проблеми със сърцето, черния дроб, ставите и наднорменото тегло. Лекарят подчертава, че колкото повече остаряваме, толкова по-внимателно трябва да следим храненето.

Разнообразното хранене е необходимо преди всичко за поддържане на целия организъм и по-специално микробиома в здраво състояние. За целта менюто трябва да включва: варива: грах, боб, леща, боб мунг, нахут, боб; зърнени храни: не само ориз или елда, но и просо, сорго, царевица, лимец, киноа; млечни продукти: предимно кисело-млечни продукти (кисело мляко, кефир, ферментирало печено мляко), тъй като те имат отличен ефект върху тялото като цяло и върху микробиома.

Павлова отбеляза, че е необходимо да се спазва важно правило – по-често да се употребяват храни, които съдържат витамини и вещества, които се противопоставят на възпалителните процеси в организма. Тези вещества и витамини са: омега-3 мастни киселини (морска риба); полиамини, които спомагат за намаляване на натрупването на метаболитни продукти (зрели сирена, гъби, грейпфрут); полифеноли – отлични антиоксиданти (всякакви зеленчуци, плодове, зеле, включително кисело зеле); магнезий (елда и ядки); сперматинът е един от ефективните стимулатори на процеса на самопречистване на организма (покълнали зърнени и бобови растения); куркумин – едно от най-известните противовъзпалителни средства (куркума); витамин С е мощен антиоксидант (цитрусови плодове, броколи, зеле, кимчи, морски зърнастец, касис).

Друго правило е да пиете колкото е възможно повече вода, билкови чайове, какао и дори кафе.

Лекарят също призовава напълно да се откаже от бързото хранене. Според нея преработените и пържени храни, особено месото, причиняват възпаление на черния дроб, кръвоносните съдове и ставите. Всичко това води до проблеми с кожата, метаболизма и затлъстяването.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Most Popular

Recent Comments