Усилете имунната си система за зимата с храна

0

Вие сте това, което ядете, казват експертите и това включва храни, които ще помогнат на тялото ви да се пребори с инфекциозните заболявания тази зима. (Помислете за настинки, грип и Covid-19.) „Това, което ядем, е много важно по отношение на това как нашата имунна система реагира на патогени и колко добре може да се защити срещу патоген“, каза д-р Симин Мейдани, старши учен и ръководител на екипа по хранителна имунология в Университета на Тафтс Жан Майер USDA Изследователски център за човешко хранене за стареене. Микронутриенти като витамин С, витамин D, витамин В комплекс, цинк и селен помагат за „изпомпването“ на две основни части от защитните сили на организма. Вродената имунна система започва да действа като първа защитна линия, последвана от адаптивната имунна система, която изпраща Т-клетки убийци, антитела и други войници в битка с вирусите. Доколко можете да изградите силен имунитет с хранителни вещества зависи от вашата възраст, цялостно здраве и нива на стрес, казват експертите. Но ако сте с наднормено тегло, пушите, пиете, имате хронично заболяване, прекалено сте в стрес или спите лошо, съсредоточаването върху храната, която ядете, може да даде имунитетни дивиденти тази зима, коментира CNN.Също така е важно да поддържате здравословно тегло, да намалите стреса си, да получите качествен сън и редовно упражнение, за да поддържате тези естествени защитни сили в бойна форма. 

Без тази здрава изходна линия тялото ви ще трябва да работи по-усилено, за да нокаутира нашественици – и дори може да загуби мача. Има ли диета за повишаване на имунитета? Отговорът е да – но няма нужда да изтегляте или отпечатвате списък със специфични суперхрани за следващото ви пазаруване.„Няма да видите ползата, която искате да видите, като ядете голямо количество едно хранително вещество или хранителен компонент“, обясни Мейдани.Това е така, защото клетъчният имунен отговор на организма разчита на хармонично взаимодействие между различни микроелементи, открити в огромно разнообразие от цели храни.Ето защо най-добрият път към здрава имунна система е да се яде голямо разнообразие от пресни и цветни червени, жълти, оранжеви, сини и зелени плодове и зеленчуци всеки ден, заедно с някои висококачествени пълнозърнести храни, малко постни протеини и пръскане на здравословни масла.Тази препоръка изглежда ли ви позната? Да, това е чинията за здравословно хранене, която сте виждали толкова много пъти.
Сн. CNN

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук