Хидратирайте се

0

Всички жизнено важни процеси в човешкото тяло се осъществяват във вода. Добрата хидратация е една от най-значимите предпоставки за добро здраве. Водата в организма стимулира обменните процеси и контролира теглото, забавя стареенето, поддържа умствената и физическа дееспособност до старини. Недостатъчната консумация на вода вреди на нервната система, терморегулацията, алкално-киселинното равновесие и води до преждевременно стареене. Хидратацията е ключът към младостта. Хидратираната кожа на лицето е по-стегната, веждите и скулите са повдигнати, устните – по-плътни. Добрата хидратация изисква ежедневна грижа. Нарушеният хидробаланс води до редица козметични и здравословни проблеми, като бръчки, зачервена, напукана или лющеща се кожа, алергии, спукани капиляри, пигментация и преждевременно стареене. За добро здраве, свежест и сияен тен следва да поддържаме здравословен хидробаланс – както вътрешно, така и външно. Дневният здравословен прием на вода варира в зависимост от пола, климата, мускулната натовареност, масата на тялото и други индивидуални фактори, но общото правило е, че за да запазва водното равновесие в тялото си, възрастен човек трябва да приема 1,5 – 2 л питейна вода на ден. Вече има и приложения, които следят и напомнят за достатъчен прием на вода, за да сме улеснени в забързаното ежедневие. Препоръчително е да приемате по 200 мл вода на всеки час през деня. Вътрешната хидратация можем да подсилим и с храната. Консумирането на сочни пресни плодове и зеленчуци, като диня, ягоди, грейпфрут, краставици, домати, марули, спанак и тиквички, които съдържат над 90% вода, помага в тази посока. За сметка на това е доказано, че пушенето и консумацията на алкохол и газирани напитки, както и недоспиването изсушават кожата.
Сн. Pixabay

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук